Pekskärmsmätningar gav Destination Järvsö 34 000 svar på 3 månader

Destination Järvsö

Destination Järvsö ville ta reda på hur nöjda deras besökare var. Vad tycker egentligen besökarna om Järvsö och dess utbud av aktiviteter? För att på bästa sätt ta reda på detta så användes åtta pekskärmar som placerades på olika strategiska besöksmål.

Pekskärmar är ett effektivt och flexibelt verktyg för att mäta besökares upplevelse. Besökarna besvarar en eller flera frågor om sin upplevelse i direkt anslutning till besöket genom att trycka på en smiley och besvara ett par följdfrågor. Resultaten från alla pekskärmar erhålls i realtid och kan följas via en hemsida och/eller via rapporter mailade 1 gång per vecka.

Mätningarna resulterade i åtgärder
Destination Järvsö lyckades få in 34 000 svar på 3 månader berättar en nöjd Maria Rosén Marknadschef Destination Järvsö.

– Vi ser att enhetscheferna är positiva och har stor hjälp av resultatet från mätningarna. Resultaten är tillgängliga i realtid via hemsidan och åtgärder har vidtagits utifrån besökarnas uttryckta önskemål.

Ge besökare möjlighet att snabbt återkoppla
Vill du också ha möjlighet att upptäcka problem i tid och snabbt ta action på det som dina besökare och kunder tycker bör förbättras?
Testa våra lösningar med pekskärm och/eller QR-kod! Med QR-kod besvarar besökarna enkäten direkt i sin egen mobiltelefon, genom att scanna in koden med kameran. Läs mer här och kontakta oss för mer information. 035-22 70 50 info@improveit.se


Achima Care vill växa – gör egna mätningar av patientupplevelsen

Achima Care vill ha fler listade patienter och för att få det måste de erbjuda en minst lika bra vårdupplevelse...

Läs mer

Unicare mäter patienternas nöjdhet och medarbetarnas trivsel med pekskärm

Genom att själva mäta vårdupplevelsen får Unicare Vårdcentral Läkarhuset i Borlänge betydligt bättre svarsfrekvens, resultat och värdefull information om hur...

Läs mer

Improveit levererar KUPP-enkät för studie inom cancervården

KUPP (Kvalitet Ur Patientens Perspektiv) – enkäten är aktuell i två nya studier inom cancervård och palliativ vård. Maria Larsson...

Läs mer

Ny stor studie inom palliativ vård använder KUPP-enkät

Improveit har fått uppdraget att leverera KUPP (Kvalitet Ur Patientens Perspektiv)-enkäten till en nystartad studie som ska undersöka hur den...

Läs mer

Art Clinics patientmätningar genererar ett framgångsrikt förbättringsarbete

Genom att kontinuerligt mäta sina patienters upplevelse av sin vårdresa, från konsultation till slutkontroll, får Art Clinic löpande återkoppling från...

Läs mer

Pekskärmsmätningar bidrar till att höja besökarnas upplevelse av Umeå Energicentrum

Det mycket populära besöksmålet Umeå Energicentrum ville veta vad de kunde göra för att höja besöksupplevelsen ytterligare och hur väl...

Läs mer

Så arbetar du vidare med resultatet från medarbetarenkäten del 2

Vad gör du när resultatet av medarbetarenkäten indikerar att en del av dina medarbetare upplever att deras arbetsbelastning är för...

Läs mer

Pekskärmsmätningar gav Destination Järvsö 34 000 svar på 3 månader

Destination Järvsö ville ta reda på hur nöjda deras besökare var. Vad tycker egentligen besökarna om Järvsö och dess utbud...

Läs mer

Improveit har genomfört mätning med patientenkäten KUPP för nationella gyncancerregistret

När det nationella gyncancerregistret ville mäta gyncancerpatitienters vårdupplevelse valde man KUPP, Kvalitet Ur Patientens Perspektiv, en vetenskapligt utvecklad, validerad patientenkät....

Läs mer

Framtidens nya medarbetarundersökning är här – utan frågor!

En app på telefonen som scannar av medarbetarens öga och omvandlar bilden till hälsodata - låter för bra för att...

Läs mer

Nyhetsbrev

Bli först med att ta del av erbjudande och nya spännande artiklar och intervjuer!