BLOGG

I bloggen bjuder vi dig på inspirerande kundcase, intervjuer och studier. Vi berättar bland annat om hur Capio Movement Halmstad lyckades effektivisera vårdprocessen utan att tumma på kundupplevelsen, något de höll koll på genom regelbundna  kundmätningar med våra pekskärmar. Du får också veta varför Restaurang-kedjan Eatery har ökat engagemanget bland sina medarbetare och mycket mera!

Vård & STUDIER

Achima Care vill växa – gör egna mätningar av patientupplevelsen

Achima Care vill ha fler listade patienter och för att få det måste de erbjuda en minst lika bra vårdupplevelse eller en ännu bättre än konkurrenterna på vårdmarknaden. Att göra egna mätningar av patienternas vårdupplevelse för att snabbt kunna åtgärda och förbättra där det behövs i verksamheten, är ett sätt för dem att nå detta mål.

LÄS MER »

Restaurang, handel & turism

Medarbetare

Så arbetar du vidare med resultatet från medarbetarenkäten del 2

Vad gör du när resultatet av medarbetarenkäten indikerar att en del av dina medarbetare upplever att deras arbetsbelastning är för hög? Och hur tar du reda på vad som är orsaken till att medarbetare inte trivs? Lotta Svensson, organisations- och ledarskapscoach på företaget CoachOne ger goda råd och tips om enkla övningar.

LÄS MER »

Så arbetar du vidare med resultatet från medarbetarenkäten del 1

En medarbetarenkät kan vara ditt bästa verktyg i arbetet med att skapa en arbetsplats där alla mår bra, trivs och känner sig engagerade. Vi har frågat organisations- och ledarskapscoachen Lotta Svensson på företaget CoachOne om råd och tips på hur du ska hantera resultatet för att få bästa möjliga effekt i förändringsarbetet.

LÄS MER »

Nyhetsbrev

Bli först med att ta del av erbjudande och nya spännande artiklar och intervjuer!